Sidor

2009-02-05

PREMIÄR

Idag fick Heleno ett riktigt bra longeringspass. Det var startskottet efter ofrivillig vila sedan september. Han lyckades, på nått sätt, skada sig i kronranden med en efterföljande spricka som inte ville ge med sig. Var i sept till ATG och fick sprickan uppverkad och en platta skruvades dit.

Har låtit honom vara eftersom jag varit rädd att sprickan inte skulle läka ihop i kronranden. Han har iof sig inte haft något obehag av sprickan, varit halt, eller så. Nu har nytt horn kommit ner ca 2 cm så då ska det, hoppas jag, inte vara någon fara att börja påfresta hoven lite igen.

Heleno tyckte det var jättekul att få arbeta igen, han tog i för kung och fosterland. Jättekul att se honom nu när han har skor bak. Han har fått ett enormt kliv så det ska bli kul framöver. Han kommer garanterat bli mycket starkare bak nu när han är i balans.

Nu blev det ju lite tokigt då vi bokat oss till träning för Ricardo, imorgon. Känns inte helt ok att åka med honom när han inte är i bästa kondis, men som han såg ut idag så tror jag han har energi och styrka så det räcker och blir över. Få se till att ta det lite lungt och träna i intervaller så hans muskler har möjlighet att återhämta sig, emellanåt, under passet. Ska iallafall bli jättekul, det får bli ett startkott på säsongen.

Det finns en anledning till att Heleno gått barfota bak, tyvärr. Vi råkade ut för en skitstövel till hovslagare som drämde till honom med raspen, mitt på bärbensknölen (ganska oprovocerat). Efter den incidenten har Heleno varit väldigt misstänksam mot de flesta hovslagare och inte gått med på att lyfta bakbenet hur som helst. Det har gått ganska bra att ha honom barskodd bak men nu ser jag ju vilken enorm skillnad det blev att äntligen få på honom skor.
Fick sedemera reda på att omtalade skitstöveln till hovslagare misshandlat sin dotter så han hamnade i fängelse!! Jag får nog vara glad ändå att det inte blev något värre med Heleno eller med mig. Man vet aldrig vad man släpper för folk in på sig! Han är nog bannlyst nu, har aldrig hört talas om honom igen.

Få se om vi kan få till några foton, nu när jag har fått låna systers systemkamera, under morgondagens träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar