Sidor

2009-02-24

Två kulor i påsen

Idag kändes det som den första vårdagen, sol och två kulor i påsen. Tror inte det inträffat någon gång, hittills. Det är Botijo det gäller, har nästan varit lite nervös att han skulle råka bli klapphingst när aldrig kulorna har velat trillat ner, men nu var det gjort! Han är ju två år och det finns väl iof sig dom som det tar ända upp till 2-3 år innan det sker, men lite spänd blir man ju, liksom...
Ska bli intressant och se nu framåt våren om han kommer börja visa några hinsgstfasoner eller om han tänker bli lika "flat" som Heleno, vilket jag iof sig föredrar iställe för att det ska skrikas och bröstas, tror inte jag skulle ha tålamod till det. Jag håller tummarna för att Botijo blir lika snäll som Heleno.
Idag var det hagarbete, igen, det ställer till det när det snöat så dant. Nedre tråden har ju hamnat under snön så vi var tvugna att flytta upp det så strömmen ska funka max, och det erfor vi efter några rejäla kyssar. Nu kommer Botijo bli väldigt förvånad imorgonbitti när han kommer ut och ska undersöka tråden och handtagen, som har blivit hans favoritsysselsättning numer, ha ha, kulorna kanske åker upp igen och han bli klapphingst iallafall...

Mycket Botijo idag, var tvungen att ta itu med hans man som trasslat ihop sig under all lek med Aragorn. Det är så kul med hans långa fina man för jag har inte fått haft nån sån tidigare. Heleno´s man vill inte riktigt växa sig lång och Campanilla´s håller jag ju kort. Jag klippte aldrig av Botijo sin man när han var liten, nästintill en dödssynd inom PRE, men jag har varit så rädd om den. Tänkte fläta undan hans man idag men kom på att då ryker den nog om Aragorn skulle få tag i de flätorna...

Nu bara måste vi få klart med gården så jag får hem mina hästar. Det skulle bespara mig massor med tid och jag skulle bli mycket flexiblare. Ibland känns det som om man bara gör hårdjobb i stallet, med allt praktiskt som behöver fixas. Vore jag hemma så skulle jag kunna sprida ut och planera sysslorna lite bättre. Så får det bara lov att bli, NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar