Sidor

2009-02-26

PRE stuteri

Tänkte visa lite bilder från stuteriet där Heleno kommer ifrån. För två år sedan var vi ner till Spanien, jag, Robban, Therese, Marie, John & Petra. Vi var där i första hand för att jaga häst åt Petra. Robban & John var naturligtvis där för att golfa;)

4 stuterier hann vi med och roligast var naturligtvis att få träffa Enrique och Helenos mamma och syskon. Enrique är en så underbart gästvänlig människa, så ska ni köpa PRE, så gör det av honom.

Vi började med några dagar shopping och turistande i Madrid sedan bar det iväg på hästletar stråt. Det var fullpackat schema och till slut orkade vi nästan inte se åt en häst, hur det nu kunde va möjligt. Vi fick iallafall uppleva alla olika modeller och typer av PRE den ena vackrare än den andra - Kan säga att det gick runt i huvut på Petra... och Marie antecknade som en värsta stenograferare, pennan glödde.

Snacka om turister!
Robban, jag & Therese, Marie är turistfotograf...









Heleno´s mamma Centellita med sitt lilla stofö.











Heleno´s syster, som jag tror var 5 år här.










Enrique´s vackra, nästan vita, avelshingst Martelillo & Robban, spanar in varandra.






Här fick Therese äran att rida Victorioso. Det var generöst av Enrique att låna ut sin avelshingst - det visade verkligen att han litar till 100% på sina hästar.








Therese, Petra & tjejen som arbetade hos Enrique, sticker ut på en långritt. Jag tordades inte följa med utan släppte allt till Petra att hålla reda på Therese - utan hjälm, säkerhetsväst på en 14-årig HINGST, kan säga att jag nästan bet av varje nagel, innan dom var tillbaka vilket jag inte alls behövt för båda hade det största leende jag nånsin sett på läpparna... så jag ångrar mig nu! Marie med!!!


Här är vi omringade av 2-års hingstarn som gick på lösdrift. Helt udnerbara var dom allihopa.

Sociala till max!



Denna tror jag var Heleno`s bror, en 2-åring.
Det var en helt otroligt rolig resa vi gjorde och som vi mer än gärna, gör igen.
Ska lägga ut lite mer bilder från några andra stuterier en annan dag.
Nu har jag missat snart 30 min på Janne Josefsson´s debatt - måste skynda...

1 kommentar:

  1. Vad heter stuteriet du köpte din häst på?
    Någon hemsida?

    SvaraRadera