Sidor

2009-02-06

Träning

Årets första träningspass är avklarat:) Ricardo Reis kom till Källvikens Gård där dom var så hyggliga att låna ut sitt ridhus. Nära och bra för mig.
Var lite skeptisk till att vara med idag eftersom jag inte fått igång Heleno riktigt efter sin sjukvila, men det gick bra ändå. Ricardo jobbade honom först vid hand och sedan fick jag rida honom en halvtimme ca. Vi arbetade mycket med att få loss honom i sidorna, särskilt den vänstra vilken var betydligt stelare än den högra. I går när jag longerade honom så halkade han, naturligvis, omkull på en isfläck och hamnade med bakbenen rakt bakåt. Såg inget på honom efter det men misstänkte att det nog skulle komma nåt surt efter det, idag, och det syntes att han var lite ond i vä bak, troligvis därför också som han arbetade sämre i den sidan. Han blev dock jämnare ju längre in på träningspasset vi kom så det var nog ändå bara bra att han fick röra sig ordentligt idag. Imorgon får det bli ett skrittpass och en massage. Nu har vi iallafall fått lite tips på hur vi ska arbeta för att komma igång igen.

Trots lite stelhet så var Heleno ändå väldigt framåt och tyckte det var toppen att få röra sig på ett halkfritt underlag. Nu är det ju så att jag också är otränad och ringrostig och hade diverse problem med min egna "sidor". Har ju inte ridit sedan Heleno ställdes av så det kändes verkligen som om jag lagt av mig en heldel, hade fullt sjå, kändes det som, att hålla mig lodrät i sadeln, lite tränade magmuskler vore inte helt fel nu, så det var inte bara Heleno som hade lite problem:)

Det blev ett riktigt bra arbetspass tyckte Ricardo och jag håller med. Idag kändes det också som att det klickade även med språket och kommunikationen. Tror det börjar lossna, har haft lite problem med att få ut det där lilla extra under tidigare lektioner, jag har ett stort behov av att hela tiden diskutera med min tränare och det blir så svårt att sätta engelska ord på känslan den där känslan som infinner sig, eller ska infinna sig. Jag rider gärna mer på känsla än teknik.

Nästa träning blir i mars och då ska vi väl vara igång, på riktigt.

Några foton blev det då inte, tråkigt. För mörkt i ridhuset och fotona blev gula. Vi som hade badat och flätat och gjort oss så fina för att fotas, tji fick vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar