Sidor

2009-02-13

TRÖTT IDAG

Jisses vad trött jag är, sovtrött...kanske man inte återhämtat sig än från halsflussen, riktigt. Så fort jag rör mig blir jag knäsvag. Skitjobbigt blir det, eller så är det PMS pågång. Känner en liten varningsklocka att det är dags att trycka tillbaka den där lilla dj**en som poppar upp och gör sig påmind. Ett knep är att helt enkelt bita fast tungan och bakbinda händerna och sedan hålla sig undan... då brukar det går bra och de flesta i ens omgivning går obemärkt förbi. Brukar ha ganska bra pli på mig...

Inte blir det muntrare av -20 grader heller!! Det blir tungt och drygt i stallet och alltid när vädret är som värst måste hagar lagas, spelar ingen roll om det är sommar eller vinter. Arragorn och Botijo har fått för sig att preja ner stolpar i sina värsta race. Där hagarna har "inner"hörn så har stolparna rykt 4 dagar på raken, nu... vet inte riktigt hur dom kommit på den iden. Det är inte helt enkelt att lappa ihop avbrutna stolpar nu när man inte får ner några nya. Vi får hoppas dom byter till en ny lek snart, innan vi får ut och jaga dom i grannskapet.



Hästarna fick bara komma ut, pga kylan, några timmar på eftermiddagen (Arragorn & Botijo var satt i husarrest oavsett kylan) och det är lite lustigt vilka vanedjur dom är. Alla hade bråttom ut och brummade för att få en chans att vara först men sedan när dom väl varit ute en stund och klockan började närma sig eftermiddagsmat, då var det lika angeläget att snabbt komma in. Inte verkar dom då ha nåt vidare tidsperspektiv, precis, dom trodde nog dom varit ute hela dagen.

Vi får hoppas kylan släpper snart annars fryser hela stallet ihop. Det är en nackdel med dessa stora gamla ladugårdar, dom kyls snabbt ut och sen sittter kylan i stenväggarna länge.
Det är iof sig väldigt behagligt på sommaren då det blir väldigt svalt.

Nu har jag klämt i mig en chipspåse tillsammans med min dotter, så nu ska jag sova och känner på mig att imorgon... då är jag snäll igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar