Sidor

2009-02-09

Fotomodell

Idag fick Botijo agera fotomodell, skitkul, tyckte han... not!
Att det ska vara så svårt att fånga dom på bild, står hästen still så funkar inte kamerna och är kameran igång då vägrar hästen. En digital systemkamera vore inte helt fel, och en fotograf med, kanske. Tror jag har 10 000-tals bilder i datorn och bara en mikroprecent går att använda.

Resultat:



Lägg märke till hans avslappnade attityd och Marie´s (fotoassistenten) varnande finger!


Vadå, stå still?




Nu då, duger det?

Ett enda kort blev det som gör honom lite rättvisa men då funkar det inte istället med bakgrunden. Den röda väggen gör att hans päls ser jättekonstig ut.


Kanske inte?!




Äsch, spelar egentligen ingen roll för det är så roligt att ha foton på dom allt eftersom dom växer och blir äldre, men visst skulle det vara kul att någon gång anlita en fotograf.


Botijo har ju inte vart så fotogenic tidigare. Han har ju varit ganska "ful" om man får säga det, men nu har han växt upp till en riktigt grann herre. Han har börjat komma ikapp sig själv och är väldigt utvuxen nu. Det har nog varit hans ramkopf och antydan till svanhals som har stört men nu finns det snart inget spår av halsen utan nu börjar det komma en hingstnacke istället och överlinjen börjar bli riktigt stark. Han har växt i sitt huvud också och nu tycker jag det är jättevacker med den lite välvda nosryggen. Han får ett väldigt maskulint utryck, av det.


Jag är väldigt spänd på vad det blir av Botijo. Eftersom jag bestämde redan innan han föddes, att han ska säljas, så har jag inte riktigt släppt in honom, antagligen som ett skydd för mig själv, men nu går det bara inte att låta bli att släppa in honom. Trevligare herre får man verkligen leta efter. Han är så lik sin mor i sitt sätt, mjuk, följsam, vaken, lugn, och bara helt, helt underbar... (vad vore väl en kväll på slottet...)


Säljas ska han iallafall och jag hoppas finna någon mjuk själ som vill ha en framtida avelshingst och dressyrhäst. Det är verkligen en riktig klasshäst med stora kvaliteter.

Förhoppningsvis ska jag kunna behålla honom ett litet tag till för att avelsvärdera och testa honom på något sto, vi får se vad ekonomi tillåter eller om jag får min gård till våren, isåfall kan jag sätta in honom i avel nästa vår.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar