Sidor

2009-02-14

Gården

Idag var vi och hälsade på "vår gård". Vi har inte varit dit sedan vintern kom och det var med lite pirr i magen. Det var ett tag sedan vi var dit och jag var nästan lite nervös att det inte skulle kännas bra, men det gjorde det... det är nåt väldigt speciellt med detta ställe. När jag kommer dit blir jag helt trollbunden, det känns som om jag kommer hem, varje gång, jättemärkligt. Tiden står på nåt sätt still där och har gjort i många, många år. Det är en sån fridfull plats, så vackert. Det blev inte sämre av att det idag var så härligt väder - 7 och strålande sol så det passade för en liten promenad ner i gläntorna. Passade på att ta några foton med mobilen, så ni får se.


Här är Mio och Robban på väg ut på promenad!








Här är den fallfärdiga ladugården!







Hagmarker





På väg ner till lägdor och gläntor!





Små lador står vid varje liten lägda



Åsså, Mio,
här skulle han verkligen kunna springa!
Nu är det bara att hålla tummarna för att det går hela vägen, med detta gårdsköp.
Man ska aldrig ta ut något i förskott, men samtidigt är ju själva drömmen också en njutning.
Det känns ändå som att det är min tur nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar