Sidor

2009-05-25

Trööökiga märr...

... herregud vad trökig hon är nu, Campanilla. Nu har jag tröttnat på denna vaka. Från att ha hållit tummarna för att hon inte skulle föla så har jag nu gått till att hålla tummarna för att hon ska föla. 23 dygns vaka före utsatt tid, de e bra de... går hon nu över blir jag nog smått tokig!!!
Allt ser då hel ok ut, det är livat som sjutton i magen så nåt lever då där inne. Hon har fått tillbaka aptiten också, det är skönt. Nu är det bara lusernen som hon står och petar bortskämt i, ensilage, pellets och havre slinker iallafall ner. Hon har ordentliga förvärkar på förnatten men sen händer inget mer och hon äter och sover resten. Nu är jag så nyfiken på kön, typ och färg så jag nästan spricker... Har en hel sida med namn nerklottrat, allt från Decor, Diablo och Dichoso, för en hingst till Dramatica, Diferencia, Diva och Dicha, om det blir ett sto, hmm, ett namn på D ska det iallafall var i år. Få se vad det blir...


Förhoppningsvis har vi också skapat lite nytt liv. Vår lilla gäst stod kvar i en sån fin brunst igår, så det fick bli ett andra språng. Som vi misstänkte så misstyckte varken Gumman eller Heleno. Nu känns det i magen att det är gjort det som göras ska. Idag visade hon fortfarande lite brunst men inte på samma sätt och Heleno gjorde inte så stora försök att kommunicera med henne utan gav ganska snart upp och valde maten istället. Nu hoppas vi att hon gått ur brunst imorgon. Då tror jag på ett bra resultat. Nästa på tur är nog Maggan, sedan får vi nytt dambesök i början av juni.


Hittade ett gammalt foto på Cherokee som är 2 månader här... så söt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar