Sidor

2009-05-19

Kvällsrapport...

...då var kamerna riggad igen. Ytterligare en vaknatt, får jag stå ut med. Nu börjar jag bli smått otålig och trött, och vill helst att hon fölar snart även om tiden inte går ut än på 10 dagar. Hon är så färdig hon kan bli, nu.

Det är iofs väldigt mysigt att vara uppe i stallet sent på kvällen. Hästarna är så lugna och står och halvsover efter kvällsmaten. Campanilla har lagt sig till med divalater och kräver att man står och kliar henne på båda sidor minst 20 minuter.
Ikväll när jag kom upp låg Botijo helt utslagen, vilket är ganska ovanligt för honom. Han brukar studsa upp men nu låg han kvar. Fast jag lockade på honom, rörde han inte en min. När jag gick in, så reste han upp huvudet, men låg kvar. Blev nästan lite orolig att han hade kolikkänning, så jag satt där ett tag och till slut reste han sig och började äta lite. Han var bara så trött då han och Aragorn har gått i "stohagen" och haft näsan i backen hela dagen. Det tar på krafterna att vara tonåring. Vi har bytt så stona går nu i deras hage då den är fölvänligare och lite grönare, med tanke på om Campanilla skulle få för sig att föla ute.

Igår kom tjejen, som heter Gumman, till Heleno. Det var ett riktigt fint sto, lugn och harmonisk och hade inga problem att "bo in" sig i stallet. Hon fick bekanta sig lite på avstånd med Heleno idag och minsann tror jag han faller henne i smaken, så nu håller vi tummarna för att Gumman ska bli dräktig om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar