Sidor

2009-05-17

Söndag är ingen vilodag...

Idag fejades det ordentligt i stallet. Vi röjde och fick ihop ett helt berg av sopor. Jösses vad det blir skräp av alla fodersäckar och denna dryga ensilageplast. Det blev jättefint och man känner sig så nöjd efteråt. Det kommer en tjej till Heleno imorgon och då måste det vara städat "på rummet". Det blir årets första och har jag tur nu så kan jag betäcka Maggan först och tjejen sedan. Maggan har verkligen sagt sitt vad det gäller att betäckas iår. Hon visade en brunst utan dess like, igår. Ställde henne på gången och hon gick igång direkt och flirtade med Heleno, som inte riktigt visste hur han skulle förhålla sig. Han flemade och brummade men efter ett tag så backade han tillbaka i boxen och såg lite moloken ut. Han vet så väl när det är någon vits att bröstra upp sig och spiller ingen energi i onödan. Om alla ston var som Maggan skulle det vara så enkelt. Det går bara inte att gå miste på henne. Får hoppas hon står kvar några dagar till så vi kan betäcka henne på denna brunsten.

Campanilla hon kniper fortfarande. Hon lyckades då sabotera min Eurovisionsfinal iallafall. Hade henne på skärmen samtidigt och hon betedde sig så lustigt så jag var säker på att det var dags, så jag satt beredd med långkalsonger och stalljacka för att AKUT sticka iväg - tji fick jag. Det var besvärliga förvärkar och jag lider med henne då man ju vet hur jobbigt det är. Men snart ska det väl ändå vara över, för nu tycker jag lite synd om henne. Men trots att hon är så tung så var det full galopp idag, iallafall. Vi har placerat om stona i ny hage och det blev full aktion på dom alla 3. Då såg hon inte särskilt tung ut...



Cherokee tyckte det var jättespännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar