Sidor

2009-05-03

Ricardo träning...

...så var vårens sista Ricardo-träning till ända, tråkigt. Det är ju nu som man börjat komma igång. Nästa träningstillfälle blir 1-2 augusti och då en 2-dagars. Men nu har vi iallafall fått med oss bra träningstips och övningar som vi kan hålla tillgodo med under sommaren. Får nog kalla in någon lokal tränare också som håller koll på oss i sommar.

Heleno kändes iallafall väldigt stark och fin. Han har verkligen blivit stark med den träning vi hållit oss till sedan februari. Jag blir så förvånad över hur "lite" som behövs för att det ska bli resultat. Det ger mer att arbeta för hand än man tror. Igår var det övergångar som Ricardo satte oss i arbete med, övergångar i gångarter samt i rörelser, mycket skolor och mycket ridvägar.

Vi har ju arbetat mycket just med övergångar och det jag har problem med och behöver nöta vidare är den väldigt "enkla" halten, från skritt och trav, från galopp får nog vänta..:)Måste också arbeta upp min sits, har en tendens till att säcka ihop och sätta mig på svanskotan, ajabaja!!!


Ricardo tyckte iallafall att vi hade gjort tydliga framsteg sedan sista lektionen och kvittot på det var att vi klarade av högergalopp på 10 m volt. Nu känns det som vi är på god väg och har byggt en bra grund.









Ett leende ska jag också träna mig till och kosta på mig... som ni ser på fotona så är jag koncentrerad till max..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar