Sidor

2009-08-02

Träning för Ricardo Reis...


... idag var det träning för Ricardo och nu var det Therese tur att pröva lyckan. Det var lite nervöst innan vi kom på plats eftersom lektionerna är på engelska, plus att hon inte ridit Heleno så många gånger. Hon har tidigare tyckt att han är för stor, skumpig och lite starkt bufflig. Inte så konstigt, kanske, då hon är van att rida sin lilla Charlie som är en tvärhand hög. Hon trotsade iallafall nervositeten och gjorde riktigt bra ifrån sig. Innan lektionen berättade jag för Ricardo att hon kunde träna på halvhalter, övergångar samt galoppfattningar, samt att han var tvungen att vara tydlig med engelskan. Det slutade med öppna efter medellinjen, liggande 8-volt vid X, och fortsatt öppna efter medellinjen ut till kortsidan.


Galoppfattningarna slutade med galopp på övre volten, in på diagonalen, forsatt förvänd galopp korsida och sedan in på diagonalen i galopp och där stod jag och nästan applåderade - tji fick jag för skritt och trav-övergångar. Både hon och Heleno var verkligen jätteduktiga, hn hanterar honom hur bra som helst och han tar väl hand om henne och följer minsta vink - så stolt jag blir över dom. Enda krixet är att nu blir ju jag utan häst - Therese har redan paxat kommande lektioner. Tur Botijo snart är ridduglig....




Bildbomb över det fina ekipaget:



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar