Sidor

2009-08-26

Regn & sadelbestyr...


... det har regnat precis hela dagen idag. Skönt, tyckte hästarna, som slapp flugor och knott. Skönt, tyckte jag också, som helt plötsligt fick en fri eftermiddag. Therese ska börja övningsköra -HJÄLP - och vi hade fått för oss att det var idag vi skulle gå övningskörningskursen men det visade sig att det inte var förrän om 2 veckor. Det innebar att jag huxflux fick en eftermiddag tillgodo, liksom. Och eftersom det spöregnade så fick hästarna slippa mig idag. En varsin klapp och snabb visitering, räckte lång idag. Man behöver en liten paus ibland. Robban och Therese var så snäll och hjälpte till med de dagliga sysslorna, så då gick det dessutom snabbt att mocka och packa foder.

Nu har jag åter fått på hjärnan att det är dags att byta sadel. Puh... inte helt okomplicerat och billigt när man bor minst 20-30 mil till närmaste sadelutprovare. Idag har jag en Prestige Top Dressage som jag varit hyfsat nöjd med men de är något som inte stämmer??? Tro den är lite för lång för Helenos rygg. Hade en Prestige Venus innan och den var bättre och den ska tydligen ha kortare anläggningsyta. Typiskt att jag sålde den. Blev "lurad" av en sadelinprovare att det inte gick att värma Prestigesadlarna till mer än 37 och därför gjorde jag mig av med den. Sedan visade det sig att det visst gick och då hittade jag ingen Venus så det blev en TD istället. Det bästa vore nog om jag fick tag i en Venus igen, annars får jag nog se mig om efter andra märken. Kanske en Jaguar skulle kunna passa. Får ringa Jimmy Sadeldoktor och prata lite med honom. Detta blir man ju inte klok på, men det är ju så viktigt!!

Nu har jag också fått ridtid för Vicente Rotger. Söndag kl 16.00, då smäller det. Ska bli jätteroligt, hoppas jag. Alltid intressant att få lite nya "verktyg" och ideer. Bara han är hygglig i sin engelska så jag hänger med i instruktionerna. Får nog sätta mig med ridlexiconet och fräscha upp lite termer. Ricardo är inga problem längre att förstå, men då har vi ju också ridit ett par år för honom. Äsch, det blir vad det blir, helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar