Sidor

2009-03-08

Träning i Vika

I fredags bar det iväg till Vika och ridhuset för träning. Nu jäklar ska här tränas! Vi mötte upp Pera och Esko, jättekul att ha en träningskompis. Heleno tyckte också det var jättespännande med lite sällskap av Esko, tror han blev lite kär, faktiskt och gav allt för att försöka imponera. Han hade så otroligt mycket energi att göra av med så träningspasset började där det borde ha slutat. Heleno gav allt första 20 min sen var han inte så kaxig, längre. Han måste lära sig spara på krutet.


Det blev då inte så mycket träning utan mest parering av pigg häst men han är iallafall jättterolig att rida när han bjuder så pass. Nu var ju detta 2:a derssyrpasset sedan i sept så han fick lov att vara lite pigg och sprallig - det bådar bara gott.


Det som blir det stora arbetet nu är att få igenom honom i sidorna samt komma åt hans svaga vänster-bak. Här kommer jag göra mycket av arbetet i lina. Nu är det verklifgen inte bara hästen som är otränad utan, i hög grad, jag själv, också. verkligen nyttigt och avslöjande att fota. Ser ju då att mina kontorsstolsaxlar även gör sig påminda in min ridning. Jag låter axlarna falla fram och det måste det bli slut med, absolut bums! Magmusklerna verkar också ha "förtvinat"! Tur att det brukar gå ganska fort ändå att komma tillbaka. Mina händer är också lite för statiskt höga - Heleno fixar inte det ännu, måste komma ihåg att sänka dom tills dess Heleno orkar bära sig i en högre form, igen.

Det är så kul att komma iväg och träna men... vilket ståhej. Det är värre än om jag skulle resa bort i flera månader. Jag har sånt sjå innan jag är på plats så det blir nästan jobbigt. Det ska packas kläder, matsäck, grejor åt hästen, det ska putsas, och flätas, man ska vara toafördig och inte hungrig - pust och stön - kunde inte jag också bara göra det enkelt, kasta in hästen och bara dra. Förstå om jag ska ut och tävla, då får jag ju planera flera veckor innan, men det är lika om man ska på semester. Det är ett så stort företag så det blir bekvämast att vara hemma.


Det här måste jag helt enkelt träna bort.



Vi fotade lite men det var för mörkt i ridhuset. Har försökt ljusa upp några foton och resultatet blir inte så särskilt bra, men jag bjuder ut några iallafall.

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar