Sidor

2009-03-23

Inflyttningsfest!

Idag var det dagen med stort D!
Nu bor Cherokee i egen box och det firade vi med ett inflyttningskalas med morötter. Alla var med på noterna, förutom Cherokee som inte lärt sig tycka om morötter.
Det gick helt smärfritt vilket jag inte hade trott, riktigt. Jag hade fått för mig att Cherokee skulle bli lite tjurig över det men hon verkade tycka det var skönt. Däremot tyckte nog mamma Maggan att hon kom lite väl långt bort, trots att dom står bredvid varandra. Boxen är iofs 7 m lång och så fort Cherokee befann sig längst bort i boxen brummade Maggan. Efter en stund så förstod hon nog att Cherokee inte kom längre än så. Nu har jag gruvat mig flera veckor inför detta så det är så skönt när det är gjort. Det blir också så mycket lättare med mockning och skötsel. Nu ska vi få igång Maggan och börja rida henne, jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar