Sidor

2009-03-15

Fullt ös!

Idag har det varit vår och det märktes, om inte annat, på hästarna. Hjälp vad dom kom igång med hårfällning idag. Dom såg ut som om dom inte sett en borste sen i höstas. Det blev att ta fram fällstenen och karda av, så gott det gick.
Jag fick lov att fota eländet, jag menar, var är glansen =o. Hoppas det inte stannar av nu för det skulle vara skönt om den mesta pälsen ryker.






Det var så soligt ute så jag tog med kameran till stallet, men innan jag hunnit fippla med allt så hade solen lyckatsa kravla sig över bergskammen så hagarna blev i skugga. Trodde jag skulle få några fina kort på hästarna i solen, men inte då. Det var iallafall showigt värre i hagarna eftersom det rasar av snö från taken så jag fick föreviga Cherokees lilla show. Hon kan bocka 10 ggr på raken i sidled. Vig som en katt. Blir kul det!
Här är ett showinslag från Cherokee!

Först ett lungt intro...







Nu sparkar vi igång, håll i er....
Notera att Campanilla är inte så road!






Vi ökar tempot, ytterligare...








Åsså, rullar vi....








Sen är man nöjd... inget har hänt!!











Heleno gjorde ett gott försök att showa lite han med... inte riktigt i klass med sin dotter, dock...









...och Maggan som är nöjd ändå!










Bröderna Grus, dom fattar ingenting... vad hände... missat nåt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar