Sidor

2009-09-05

Sköna lördag...


... kunde vara lite bätte väder bara, regn och regn och mulet. Myggen håller sig undan ialafall!

Nu är det prioritet tvättstuga, lika roligt varje gång. Är nog en av de sysslor ja hatar mest och har man en tonåring som vägrar rätta sig efter "tvättreglerna" så blir det lätt kaos, men det börjar ta form, där inne nu. Vårt hus är inte riktigt anpassat för ett liv med hästar och Robbans arbete som kräver enorm plats för kängor, arbetskläder osv, det blri att tvättstugan får funka som arbetsbod, också.


Igår var vi och drömde oss bort på "vår gård". Vi har fått nycklarna över helgen för att supa in atmosfören och att planera lite. Nu ska det nog bara vara max nån måndad kvar innan vi får besked från Hovrätten - håll tummarna för oss. Vår advokat tror att hovrätten skall komma till ett beslut i september, men det är nog lite i underkant. Lite trist att behöva ta över gården i okt-nov, det betyder att vi inte kan renovera i den grad vi tänkt, utan får bo som det är och ta det pö om pö under vintern och sedan till våren-sommaren göra de större renoveringarna. Det ska nog gå, ändå - det får bli lite obekvämt en period. Huvudsaken är att vi kan äta och gå på toa.


Igår tog jag och Heleno och tränade på att ställa upp lite snyggt, inför kommande utställning. Fick korrigera med lite morötter och då var han snabbt med på noterna, riktigt duktig tills han bet mig i tummen istälelt för att ta moroten. Ingen större skada skedd och jag hade det med i beräkningen när jag bestämde mig för att ta till mutmetoden. Lite får man stå ut med, mendet vore bra om han kan låta bli det under själva visningen!


Efter att tävttstugan skiner så ska vi experimentera lite med min sadel. Har fått lite tips av en sadelmakare om olika sätt att padda upp den. Vi får se om det kan göra lite skillnad, isåfall kanske jag kommer undan med en omstoppning bara.
Bilden föreställer vår "lilla" Mio - en riktig pajas!
FÅr återkomma till honom i ett senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar