Sidor

2009-09-13

Rampfeber...

... nu drar det ihop sig till Championatet och allt börjar kännas helt uppåt väggarna! Shit, vet inte om det är de berömda nerverna som börjar spöka. Allt har flutit på bra ända tills nu i helgen och det känns som om vi tappat precis allt. Tror vi har ett jättetrappsteg framför oss nu som inte kommer bli så lätt att ta. Det är här som jag börjar komma i konflikt med mig själv och fesar ur, istället för att gasa på. Nu kommer dom här tankarna, tänk om han går sönder, tänk om jag är taskig mot han, tänkt om han tycker jag är tråkig osv, osv...

Idag red Therese honom och det är bra, det blir lite mer varierande träning, då, för Heleno. Det gick riktigt bra och dom börjar trivas riktigt bra ihop. Däremot såg han lite stel ut i början, antagligen lite träningsvärk sedan gårdagens pass där det blev mycket galoppträning - för efter 20 min började han ånga på som bara den. Heleno får man passa sig noga för att inte driva på för mycket i början av ett pass utan han bör få gå och "lunka" på lite i sin egen takt, tills han är varm i kroppen - för då är det som om han vaknar till liv och lägger in en överväxel. Däremot tror jag inte jag kan få honom 100%-igt ärlig förrän jag har en ny sadel, även om det funkar mycket bättre med kilpadden så är den inte ultimat. På fredag har jag bokat tid hos sadelmakarn på Strömsholm för att få hjälp, lite typiskt att jag inte fått till detta innan tävlingen, men men... problemet med att prova ut en ny sadel är att han drar långt vidare än vad någon sadel har som standard. Det gör ju att det inte går att prova ut en sadel om det inte har kommit in en så vid begagnad. Annars blir jag tvungen att köpa något som vi "tror" skulle passa , vidga den och sedan prova. Inte kul om det då visar sig att det inte alls var rätt modell, knivigt värrre. Men sadelmakarn kanske kan avgöra med ögat vad som skulle funka, så får jag väl chansa.

Hursomhelst, även om det nu känsn lite knöligt med Heleno, så ska det iallafall bli en riktigt rolig helg som jag ser fram emot. Ska bli så kul att träffa lite "PRE-nördar" - som jag själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar