Sidor

2010-01-01

Vilken kanonstart...


... på det nya året! Kommer till stallet för att luncha hästarna och möts av en fontän utan dess like inne i Campanillas box. Det hördes ända ut hur det sprutade vatten. Antagligen har det stått så hela förmiddagen för det var 2 dm vatten i halva stallet. Campanillas permanentbädd flöt omkring. Jippi, precis vad man önskar i kylan. Retsamt så har hon boxen längst in istallet och bort från golvbrunn, dessutom har hon den nyaste vattenkoppen - modellen i plast. Tacka vet jag gjutjärn! Det var bara och kavla upp armarna och sätta igång och skotta. Vet inte hur många kärror som jag fick köra ut. Inte gick det att fylla hela kärrorna heller för det var supertungt när allt var pissblött. Det var en plugg i överkant på koppen som sprungit läck och det stog då en sprut rätt upp i taket och det droppade som ett kallt isregn. Det är rent nu iallafall i hela boxen.

Tack och lov så hände detta under dagen när hästarna var ute. Tänk om det sprungit läck inatt, då tror jag Campanilla dött av chock och köld och kompisarna bredvid hade nog hoppat över boxkanterna. Usch vilken olycka det kunde ha blivit, ryser av bara tanken. Efter detta har jag bestämt att det blir hinkar och slang i det nya stallet, inga vattenkoppar, tack! Inte blir det ett kallstall heller, som jag har haft tankar kring och fått offerter på, nej nej.

Nu ligger jag och detoxar mig, ett plåster på varje fot. Har jag tur så kanske det drar ur min förkylning. Lite skeptisk är jag till detta men jag fick en 5 dagars-behandling av min kära syster i julklapp så jag ger det en chans. Man kanske blir en ny och piggare människa under 2010 om man börjar året med en detox. Det kan behövas för detta året kommer att bli ett förändringarnas år.

Botijo och Arragorn i sommras, en av fighterna.. buspojkar

















1 kommentar:

  1. Hej Carina!
    Önskar dig en god fortsättning på det nya året, hoppas att du slipper skotta mer vatten! Vad är detox för något? Fina bilder!
    Kram, Kryddan

    SvaraRadera