Sidor

2010-01-03

Dumt att bryta nya trender!

Årets andra dag bjöd på mer otur - vicket flyt jag har, tror jag måste köpa en trisslott. Hade förmånen att få kliva upp kl 02.30, natten som var, då min partydotter huxflux ringde och ville ha skjuts hem. Det var egentligen meningen att hon skulle sova borta men hade ångrat sig. När man inte är inställd på att åka och hämta mitt i natten, så är man smått tjurig och förbenat trött, innan man kommit iväg. Då vi hade våran "rätta" bil kvar hos våra nyårsvärdar så fick jag ta Therese övningskörnings-golf och dra iväg. Kom in till stan, ca 10 min körning, och bilen blir inte varm och jag börjar misstänka att detta kommer inte gå hela vägen. Fick fatt i Therese som höll på att frysa ihjäl - inte konstigt när det är -23 och donnan har högklackeskor och partytop under parkasen, typ. På väg hem från stan börjar det lysa rött, ringer Robban (som om han skulle kunna göra nåt) och får tipset - kör försiktigt så lång du kan. Förstår att det är dags att kalla in en backup och ringer syrran, innan hon svarar så säger det POFF och kupen blir helt igenimmad och jag ser absolut ingenting. Försöker styra in mot kanten och tvärnitar. Therese och jag kastar oss ur bilen då jag inte är säker på om det är vatten eller brandrök. Där står vi på skogen, mitt i natten i minus 23 grader - inte kul med en Therese som knappt hade kläder på sig och jag mitt i detoxkuren med nattplåster på fötterna. Syrran var iallafall snabb att komma och undsätta oss och jag kan säga att hädanefter så kommer extrakläder förvaras i bilarna.

Apropå det, så är detox en avgiftningskur och finns i olika modeller. Det är meningen att man ska bli av med alla slaggprodukter och bli som en ny människa. Jag kör japanska nattliga plåstervarianten under fotsulorna och det kommer ut en hel del konstigheter- mycke mysko. Har nog aldrig varit med om maken, faktiskt. Om jag blir en ny människa får vi väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar