Sidor

2009-07-28

Lilla donnan Cherokee...

... hon kan köra rejs, hon, och nu när jag fått min nya kamera så hinner jag ju med att fota medans hästarna rör sig, och inte efter som tidigare. Skitkul, men har redan insett att det måste till nya objektiv :0. Nu har jag verkligen trasslat in mig i en ny värld som består av en massa siffror typ 55-80/3-.7 och 70-300:!!2:66 - fattar ingenting men syrran gör så gott hon kan för att försöka lotsa mig till rätt objektiv. Måste dessutom lära mig hur jag ställer in kameran för att få de där riktigt fina färgranna bilderna, det kommer väl. Det här slutar väl med att sälja alla hästarna och köpa fotoutrustning istället:)

Idag påbörjades den stora sommarstädningen i stallet. Cherokees box var först på tur. Det är superbra med permanentbäddar så läge dom ligger där dom ska, men när det är dags att ta ut dessa är det inte lika roligt längre - puh, vilket göra. Det sitter som betong. Väggarna skurades så det blev riktigt fint och ny krubba sattes upp. In med nytt spån och halm över - så fräscht. Får ta en box om dagen och sist alla väggar som ska kalkas.
Det är helt otroligt vad dom grisar ner.

Cherokee var i sitt esse igår. Jag cyklade (hör och häpna) till stallet och kommer då vägen förbi deras hage och tom stona tror nog inte sina ögon när matte kommer cyklande, speciellt Cherokee tycker att det är riktigt latjolajban, typ så här:



... cykeln spanas in grundligt!











... åh, sen bär det iväg..













... kanske måste kolla igen ...











... det får nog vara..























... bäst att hålla sig med mamma...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar