Sidor

2009-07-27

Hjälp...


... usch jag är ensam, brrrr. Robban är i stugan och fiskar och Tess inne i stan. Naturligtvis såg vi en skräckfilm igår och propparna rökt nyss, kolsvart i huset. Fick rädda mig genom att springa ut på altanen - så ofantligt löjlig man är - stog och gapade efter Mio ( min vakthund) från altan, röck tag i han och spatserade runt huset ett par varv, Mio fattade inte riktigt vad det gick ut på och stretade natuligtvis emot. Lyckades nå telefon från altan, gick inte att ringa - naturligtvis när huset är strömlöst - letade i panik efter mobilen för att ringa Robban för hjälp. Enda ljuskälla jag hade var datorn som går på batteri. Mobilen bryts och jag är väldigt nära att slänga mig i bilen och åka och sova hos syrran. Robban ringer igen och försöker förklara för mig hur jag ska gå tillväga - visar sig att torktumlarn lagt ner så när den säkringen kopplats ur så funkar allt igen. Jisses vilken pärs. Blir att sova på soffan, inatt - tror jag! Och blir det svart igen, då drar jag!

Idag bjöd då hästarna på lite show för en gångs skull när kameran var med och Heleno han fick sig en genomkörare över lite bommar.
Arragorn och Botijo kan verkligen roa sig. Varje dag måste det kampas och kivas - vem är starkast idag? Det är bra för dom att få lära varandra lite hyfs samtidigt som dom får bra träning - dom blir väldigt musklade och fina.
Cherokee hon höll enmansshow och dom bilderna delar jag med mig av imorgon.


















4 kommentarer:

  1. Stiligt. Dom såg kanske att du var ute med din Canon EOS 1000D och skulle visa upp sin bästa sida :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiskt fina bilder! Ser att Botijo utvecklas till en väldigt fin herre! Hoppas allt går bra med honom, brukar vara in och spana här ibland, är så himla kul att se hur dom utvecklas!

    Mvh Malin ovh Habano

    SvaraRadera
  3. Förresten, hur hög är han nu?

    SvaraRadera
  4. Hej Malin, vad kul att du hittat hit. Visst blir han fin:). Han var ca 162 när han mättes sist och det kanske var knappa månaden sen. Han drar iväg..
    Ha det bra, Carina

    SvaraRadera