Sidor

2009-07-11

30 min till 40!!!

Hjälp, snart fyller jag 40!!! Hur ska jag hinna med allt jag vill innan pension, börjar känna mig stressad. Dessutom kommer Therese instormande i mitt sovrum (ligger med datorn på magen) och vill åka till Öland med Alex och hans kompisar, ännu mer HJÄLP!!!


Nog om det, bara att bita ihop. Idag har det åskat konstant mellan kl 11 och 17 samt ösregnat. Hästarna fick snällt komma in i stallet kl 13. Hör till den kategorin som inte låter hästarna vara ute om det åskar. Vi blev av med en häst för några år sedan under ett nattligt åskoväder och det var inte någon trevlig upplevelse. Det var iofs inte min häst men mina gick i samma hage och när dom ringde kl 01 och berättade att något inte stod rätt till i hagen och att en av hästarna låg ner och att dom trodde det var min Maggan, så var det jobbiga minuter att ta sig dit. När jag väl kom dit så tog det mig flera minuter innan jag fattde att det inte var Maggan som låg där. Vill inte uppleva det igen. Efter det åker dom bums in och jag har också tappat sugen att ha dom ute dygnet runt på sommarbete. Inte bara åskan är ett hot utan också fång, trötthet, insekter och fetma. Tror faktiskt inte hästarna uppskattar det så mycket som vi vill tro, ibland kan jag tycka att det är mer ett sätt att göra sig "ledig" från hästeriet. Naturligtvis ska dom ha gräs och vara ute så mycket som möjligt hela somrarna, men det gäller ju också på vintern, mycket mat och utegång.

Snacka om trassligt, inte bara att hålla reda på alla dessa trådar, inte... Vi öppnade upp en ny, när vi väl fick ordning på det hela, hage till Botijo och Arragorn idag, så dom ska få mera bete. Det var uppskattat och behövligt. Arragorn kollar med spänning om jag ska lyckas eller ej...



Botijo växer så det knakar och ser ut att utvecklas till att bli en riktigt ståtlig hingst. Det är så lustigt med honom att han förändras så mycket i olika perioder. Från att vara nästan ful, om man får säga det, till att i nästa stund bli så vacker. Märkligt.
Idag hade han också ansträngt sig till det yttersta att skita ner sig så mycket som möligt. Dom passar verkligen på när det regnar så det blir riktigt mysigt att rulla runt.
Men vad gör väl det, lite skit har väl ingen dött av!
Nu är klockan över 24 och jag är 40, var är min systemkamera????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar