Sidor

2010-02-01

Kaos på torpet!


Nu har det stora kaoset infunnit sig på torpet och jag hoppas det är "stormen före lugnet". Vi har nog haft den tråkigaste, längsta och mest betydelselösa helg, någonsin. Hela lördan och söndan gick åt till sånt där fruktansvärt skitgöra som känns helt onödigt men som antagligen kommer ha sin fördel längre fram. Herregud så mycket tid det går åt till att isolera, fundera över var lysknappar ska sitta och dra fram denna el, kottla, dra vatten, avlopp - bara det att veta hur mycket plats man behöver för att sätta sig på toan - usch vilket skitjobb! Nu vill jag tapetsera och måla och hänga upp gardiner, bums!


Vi har iallafall fått tillbaka våra snickare till torpet och det känns enormt lyxigt. Dom går nu loss på badrummet och jag skulle tro att det at klart för att kaklas till helgen. Robban har också äntligen förstått att vi kanske hinner med köket innan inflytt - håll ier - 1 april. Det har funnits med i min dolda agenda som jag inte har tordas visat honom, men nu kom han på det själv:) Härligt!

Mitt i allt så har jag hittat mig 2 ston av intresse också, eller egentligen 3, hmm, inte bra. Det är ju jäkligt typiskt eftersom jag har jättesvårt att ta hem någon häst före sommaren. Så nu går det varmt i skallen på mig av allt funderande. Dels är det 2 svarta systrar av äldre välbeprövad modell. Väldigt fina ser dom ut att vara och jag väntar på en video så jag får se dom i rörelse. Dom är Guardiola på pappas sida och mamma är Romero Benitez/YM och linjeavlad på Leviton. Känns jättespännande och båda skulle matcha Heleno super. Vi får se vad videon visar...

Ett litet tips - vi tittade på Sommaren med Göran igår och vi höll alldelens på att skratta i byxorna. Hyr den om ni inte sett filmen tidigare!

Byebye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar