Sidor

2010-02-28

NJUTA!

Imorse åkte jag och Mio själva till Torpet eftersom Robban var tvungen att ploga snö i stan. Jag tog Mio på en liten sväng, så han skulle få göra ur sig, och kom att tänka på att jag inte har hunnit njuta än av Torpet. Det har ju gått i ett och det har ofta varit mörkt när vi varit där och vi har ju bara rivit och rivit. Torpet är verkligen en plats på jorden som är så enormt fridfull, om man nu tycker om natur, helt makalöst, ett litet paradis bara milen från stan. Eftersom vi är ganska bra i fas så tänkte jag då att vi skulle lägga ifrån oss stressen och ta det lite lugnt.... hm... Robban hann inte mer än komma och gå in i vardagsrummet där han hittade en blöt fläck på golvet, naturligtvis vatten från en PET-flaska, tyckte jag, men inte. Se på fn att det läckt in ändå uppefrån taket, vilket skit!! Natrligtvis, nu när det är plusgrader och en halvmeter snö på taket. Det läckte som ett såll, kan jag säga. Det blev att riva mer innertak, hitta läckorna och häfta fast plast för att leda vattnet i en hink och sedan upp på stegen och plasta in fasaden, suck, suck. Vore inte kul om det läckte in i väggen som våra goa snickare har fixat och donat med. Vi fick ändå ordning på det och nu får vi hoppas att snön försvinner så vi kan ta in takläggarna. Trots det så kom vi ändå en bra bit med köket. Nu har vi börjat måla panelen i köket och äntligen händer det nåt som syns. Det blir så fint. Robban sprutmålade fönster och rören till elementen.

I fredags var vi till Ikea och beställde kök. Ett inte helt lätt jobb, det heller. Åkte dit och trodde att det skulle nog vara gjort i en handvänding, men seddu det tog 2 timmar och jag blev utan kotlettraden, den som jag nästan sett fram emot mest. 5 i åtta var vi klar och då skulle vi hitta en del grejer som kära syster beställt, 1 åttlådig byrå, en säng till Emil och en Billybokhylla. Det vägde ton, kan jag säga och vi sprang mellan hyllorna för att slippa komma till kassan när den stängt. Hon visste vad hon gjorde:) med den beställningen och Emil kommer iallafall sova skönt.

2 kommentarer:

  1. Ni är tappra ni! Gör det inte heeelt klart bara, det brukar bli så att man vill flytta då. Fråga mig inte varför men det är många som fungerar så.
    Kram, Kryddan

    SvaraRadera
  2. Vi är inte så tappra som det kan verka, vi är envisa som fn - kan säga att kroppen värker på ställen som jag inte trodde fanns och magen krånglar:) Kram

    SvaraRadera