Sidor

2010-02-22

-30 & full fart!

Dagen började med friska -30 grader och då är det faktiskt så man håller sig för skratt. Det var knappt bilen startade så jag kunde åka och morgonfodra. Det gör livet inte enklare, precis. Om det kunde bli vår snart men just nu känns det långt, långt borta. Om ni visste vad jag längtar nu att få flytta och ta hem hästarna. Det ska bli så skönt, efter 20 år, att slippa detta åkande flera gånger om dagen även om jag har stallet knappa kilometer bort.

Hästarna har ju stått inne i 2 dagar, stackarna, och idag fick dom äntligen komma ut  - gissa om dom blev glada, iallafall Botijo och Aragorn som saknat varandra oerhört trots att dom är boxgrannar och har möjlighet att kivas, även i stallet. Det blev fullt ös, kan man säga, och jag ska bildbomba lite.





... först skulle det rullas... aragorn


... och sedan botijo...

... sen skulle det fightas...


... bildbevis på var Botijos man tar vägen!!!!

... sen skulle det jagas...


... och sist lite enmansshow...




.. åsså lite vila..

2 kommentarer:

  1. åh vad fina de är killarna..
    mm även om det känns avlägset måste jag säga oj vad ni jobbat på med huset plötsligt e det bara dags för flytt. lycka till
    Annie o Bandido

    SvaraRadera
  2. Hej Annie och tack. Jo, vi har jobbat på även om det är en hel del kvar, börjar bli lite svettigt nu:)

    Jag saknar att läsa din blogg - om man ber snällt, kan man få ett lösenord då?
    Ha det gott, Carina

    SvaraRadera