Sidor

2009-04-12

Man bli nästan religiös...


Alltså, att vara uppfödare av hästar är inte helt enkelt. Ibland känns det verkligen som om man gett sig in i en bransch som är helt hopplös... inte räcker det med att det dröjer 11 mån innan det överhuvudtaget blir nåt, utan medans man väntar kostar det oerhört mycket pengar, svett och nästan ibland, tårar. Shit vad man får kämpa... ibland har jag tom tänkt att -nu ger jag fn upp... men jag är egentligen ganska envis och seg och nu har jag ju kämpat mig igenom 4 låååånga år som den enkla uppfödare jag är.. och då är det ta mig fn så man nästan blir RELIGIÖS - här står han - den första avkomman, som vuxit upp och blivit så fin. Nästan så man blir tårögd... det är alltså detta man väntat så på! Denna har vi tillverkat själva, smaka på ordet, tillverka, härligt. Man kan alltså göra hästar själv, vilken grej... blir religiös igen. Egentligen kanske man inte får bli så religiös av sina egna avkommor pga jävsituation men eftersom det är min blogg så är det jag som bestämmer :), här iallafall...

Aragorn är född 2006 och blir då 3 år i sommar. Han ägs av Marie, en matte som är mer än stolt, över honom - såna mattar eller hussar borde mina nästkommande avkommor också få. Det är ju ett extra plus att han fortfarande finns kvar i stallet så jag får förmånen att följa honom. Han har varit väldigt fin ända sen han var liten, men jag tycker att han har vuxit ut till en riktigt ståtlig herre. Idag fick han agera modell nu när värsta vinterpälsen är borta och solen sken. Här är några foton till.

Varså goda!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar