Sidor

2010-12-29

Rastlös!

Känner mig ungefär som Botijo här bredvid! Julen är verkligen härlig men samtidigt är det som om allt bara stannar av, å då blir jag så rastlös... jag har stått och "burnat" länge nu och känner att nu är det dags att liksom komma till skott, hmmm... tålamod, tålamod.

Vi hade iallafall en skön och lugn jul med tillhörande födelsedagsfirande för Therese som är född på juldagen, av alla dagar, men det är faktiskt bara bra så får man bryta av julfirandet lite. Nu är det bara nyår kvar och sen känns det som vi går mot rätta tider igen. Det står inte på förräns man märker av att det blir ljusare igen. Det ska bli enormt skönt för hittills har inte vintern varit särskilt trevlig. Vi har ändå varit ganska skonade i stallet och klarat oss från fruset vatten och is på väggarna än så länge men däremot så gör sig vintern påmind på andra sätt. Igår skulle jag iväg med transporten och tji fick jag och kom inte en meter med den. Höll inte ens på att ta mig från släpet med bilen fast jag kopplat loss det. Vi har en ganska lång och seg backe ner på gården och det slutade med att Robban fick bogsera upp den med traktorn.
Efter det, när vi skulle ta in hästarna, får jag se att Cherokee står utanför staketet mellan 2 hagar och har då krupit under trådarna vilket resulterade i att Campanilla blev hysterisk vilket naturligtvis smittade av sig på Cherokee - aldrig kul att ha lösa ston när hingstarna är ute - men hon höll sig kvar mellan hagarna tills vi kunde fånga in henne. Så idag gick förmiddagen åt till att få extra kräm i trådarna, ett jäkla pyssel när det är så mycket snö och det är svårt att få jord på det hela, men det blev bra och Cherokee fick sig en smäll när hon återigen skulle stå och gräva och beta under tråden.

Nä, nu får det bli riktiga arbetsveckor igen så vi kan fortsätta med bygget. Vi hann ju få dit takstolarna innan jul så nu blir nästa steg att få på plåten. Tur jag har köpt en köksfläkt och införskaffat kakel till köket så jag (vi) har nåt att pyssla med tills det är dags med plåten!


2 kommentarer:

  1. Kolla där, börjar ju se ut som ett stall ju :-) Vad har du hittat för kakel då? Bilder please :-) Såg ett fint i en tidning och tänkte på dig, grå/svart från Marrakesh, kanske ett sånt du har inhandlat?
    Sköt om er, kram Cammo & Co

    SvaraRadera
  2. Jag önskar er ett fint 2011 med nytt stall och allt!
    Vi hade två utbrytarkungar idag. Bailarino och Ninfa tyckte att de kunde gå lösa med in i stallet när vi hämtade Aguila/Corazona och Futura. Lika bra att alla går in då ju... Allt gick bra trots isgatan. De tog det lugnt och gick sist i kön.

    SvaraRadera