Sidor

2010-12-19

Helenofilm


 


Gick igenom en massa cd-skivor och hittade några gamla klipp från en träning för Ricardo Reis och jag tror det är bland dom första träningarna vi hade, 2006. Nu vill jag börja träna igen och inte vara "snickare" på halvtid, längtar enormt tills stallet är klart och jag får börja göra det som är meningen att jag ska göra! Men, det blir iallfall till våren, då ska vi igång igenm och träna för Ricardo, tror träningarna börjar i mars igen. Då ska jag nog kunna börja ha Botijo med också:) 
Lite kul att titta på videon och när man ser alla fel man gör så blir man desto mer taggad att komma igång igen. Hur vore det tex med lite mer tryck under pedalerna vilket saknas här men något som vi jobbat ganska mycket med på slutet, sluta fisrida! Skrittsekvensen upp på medellinjen la jag till bara för att här ser man hur känslig en PRE är (iallafall Heleno) och ramlar ur ramen direkt och gör en riktig zickzacklinje, tack var att jag är i obalans och inte är med med benen. Här rider jag dessutom i den hemska isabell Werth-sadeln som jag fick nåt tokryck och köpte och som fullständigt höll på att förstöra ryggen på stackarn. Egentligen är det inte så konstigt att det inte var nåt tryck under pedalerna då sadeln är på tok för lång och rak. Borde vara en dödssynd att lägga nåt dylikt på en PRE - tur man lär av sina misstag.
Nu är jag ingen fena på detta med video och den blev så pyttepytteliten i formatet, får be om ursäkt för det:)

2 kommentarer:

  1. Halloj Carina.
    tänkte bara titta in o önska god jul. men så var jag ju tvungen o titta lite oxå :-)
    Ja IW sadlarna är verkligen gjorda för spikraka hästar, jag förstår inte att så många PRE människor faller för dessa??!!
    Lite mer tryck i gossen skulle som du skriver inte skada, men har en mycket bra potential tycker jag! tänk snart kan du gå runt o mysa i ditt eget drömstall. Man kanske kan få komma o hälsa på nån dag? när det e varmt o skööönt.
    jobba inte ihjäl dej på stallet nu!
    glöm inte o njuta av julen
    stor kram Annie o Bandido

    SvaraRadera
  2. Halloj Annie, ja jag har varit en "fisridare" men sen fick jag hjälp av min "hemmatränare" med att pumpa upp lite tryck i honom så på den vägen fortsätter vi:)Men jag har alltid varit rädd för att sitta och nöta hästar i övertempo, det måste komma utan att man gasar och bromsar samtidigt.
    Det vore jättekul om du kunde komma upp framöver, då kanske vi skulle kunna ha en anatomiföreläsning med dig, det vore skoj. Du ska också ha en skön och god jul, kramar

    SvaraRadera