Sidor

2009-06-29

Värmebölja...

... pust och stånk, vad jobbigt. Jag får lov att säga så för jag har åkt på förkylning. Det blir lite väl jobbigt i denna hetta. Idag stängde jag in mig och sov ett par timmar, riktigt skönt, då natt sömnen störts av en envis hosta. Stallarbete har gått långsamt men jag har iallfall varit duktig och tvingat mig att arbeta Heleno, trots värmen och min förkylning. Stona verkar iallafall vara på gång nu, jisses, vilka trögstartade märrar. Imorgon kommer min vet och går igenom Campanilla så vi får en bra koll över henne innan ev betäckning. Skulle tro att dom är klara till helgen, alla 3. Då blir det bete, jippie, kommer dom tycka.

Min hölev ringde ikväll och meddelade att dom plastar mitt hösilage imorgon, jippie - igen. Skönt att veta att man får kvalitetshö nästa säsong, också. Så fina som hästarna varit på hans hösilage, har dom aldrig någonsin varit. Puts väck är Helenos kalaskula, nästan, iallafall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar