Sidor

2009-06-06

Flaggan i topp...

... om inte linan i stången varit av!

Sveriges nationaldag och Gullviva skulle fyllt 30 år idag. 9 plusgrader och regn... härligt!
Gullviva var vår fjording som jag och min syster fick av morfar för 28 år sedan och som vi fick ta bort pga åldern för ett år sedan. Hon tar nog hand om Diablo nu.

Campanilla blir bättre och bättre i sin bakdel. Hon får fortfarande stå i sjukhage, för säkerhets skull och eftersom hon inte ska röra sig så mycket fick vi hjälpa hennes livmoder lite med en spruta igår, så hon tömmer sig ordentligt och inte drar på sig en livmoderinflammation. Juvret har också gått tillbaka så det ska nog inte vara någon risk för juverinflammation. Det känns skönt att det går åt rätt håll. Har haft lite dåligt samvete då 2 andra föl varit i behov av amma, men jag törs inte ta på mig något föl nu när jag inte känner att jag har läget under kontroll, riktigt, med Campailla än. Jag hade annars gärna hjälp till.

Maggan börjar komma in i brunst nu och då är frågan om jag ska betäcka henne nu, eller vänta in och se hur det blir med Campanilla. Ska dom betäckas båda två, så vore det skönt om dom fölade ungefär samtidigt, iallafall om det ska vakas som det gjordes i år. Vi får se...

Vi har inte släppt ut någon på sommarbete än, utan när Campanilla blir bra då ska stona få komma ut på ett härligt sommarbete och då kan Botijo och Arragorn få byta till hagar med mera gräs.

Dom fick tjuvstarta lite idag och det tyckte dom var härligt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar