Sidor

2009-12-26

Julen är över...

...och jippie, säger både jag och Heleno!
Nu kan man se fram emot tulpaner och ljusare tider. Inte för att vi haft en otrevlig jul, utan mer för att hela hösten kännts som en evigt grå och lång transportsträcka, en seg uppförsbacke som når kulmen på julen, nu går det utför igen. Sen tycker jag nog att julen är lite överskattad och jag har hellre mys på fredagarna med familjen och nära/kära. Har man det regelbundet så behövs ju inte julen:)
Nyår är istället en helg som jag gillar bättre, så den ser jag fram emot.

På juldagen så fyllde min "lilla" goa Therese 18 år. Helt ofattbart och lite sorgligt. Det blev dubbla fester, först släkten på dagen sedan kompisarna till kvällen. Lite nervöst att lämna huset för en 18-årsfest, när det är sålt, men det stod kvar - puhh! Så idag är hon en stor och självständig tjej som jag hoppas, trots det, alltid kommer behöva sin mamma. Stort grattis gumman! Du är en riktig toppentjej!


Vi har haft ledigt från Ruptjärn över julen så idag hann jag få med mig kameran till stallet. Hästarna fick äta sin frukost inne för det blåste halv storm så då tänkte jag att dom kanske skulle bjuda på lite konster när dom sen fick komma ut. Och visst, Heleno showade gärna och naturligtvis så blir kvaliten på fotona blaha, blaha. Fixar inte riktigt att ställa in kameran utifrån olika väderförhållanden. Inser återigen att det krävs nog lite mer träning på det här med foto... Skitsamma han fastnade ju iallafall...













Här ser det tom ut som han har jättelång man:)



Lilla Cherokee fick vara med också, trots att hon inte är den man är mest stolt över, just nu. Hon ser ut som en fågelskrämma... men frän är hon!



... Arragorn var det ett tag sedan han var med på bild.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar