Sidor

2009-10-02

Hör och häpna...

...eller, läs och häpna. Jag har hittat en sadel!!
Efter flera år i sadeldjungeln så tror jag nu att vi löst problemet. Helt otroligt vilket lyckorus och vilket ridsug jag fick.

Idag kom Lena Lilja som provar ut Amerigo´s sadlar hem och hjälpte mig, tack så mycket för det. Hade inga större förhoppningar eftersom den bomvidd jag antog att jag skulle behöva, inte fanns att prova. Döm om min förvåning när det visade sig att han inte alls behöver så bred bom, huxflux. Hur konstigt som helst. Vi kunde konstatera att det är en +2:a han ska ha och det rimmar ju konstigt då han har en prestige 38:a idag. Blev en erfarenhet rikare att man inte ska stirra sig blind på bomvidder utan att det hänger väldigt mycket på hur sadel i övrigt är konstruerad. Fick provrida denna lite och jag behövde nästan bara sätta mig i sadeln så kändes det helt rätt. I denna hanmnade jag mycket längre fram på honom och blev inte hängade i bäckenet utan automatiskt rätades upp. Helt otroligt. Nu gäller det bara att hitta en begagnad Amerigo Classic i rätt storlek och utförande - så har ni någon i bakfickan så tar jag den bums.

Fotot la jg in för där kan man se hur det är paddat och uppbullat på alla sätt och vis - som det inte ska vara. Man ser också hur jag tippar bäckenet bakåt och hamnar på svanskotan, illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar