Sidor

2010-05-05

Vatten!

Gissa om man blir glad när man kommer hem från en tur & returjobbresa från Strängnäs och hittar en sån här maskin på torpet! Nu har dom äntligen anlänt våra kära borrare och då ska det väl inte vara långt borta. Åhhh, vad jag längtar efter att få tvätta, städa, duscha, gå på toa, tvätta händerna, skölja ur disktrasan, dricka, borsta tänderna utan att det ska behöva vara en procedur utan dess like. Vatten har verkligen blivit guld värt härhemma och det är nästan så vi springer och passar på varandra och vaktar dunkarna så inget spill ska eller några onödigheter ska förekomma:)

Tror jag fått en ny sadel också med posten idag. Jag tog en rövare och beställde hem, håll i er, en Tekna. Nu är jag desperat och är villig att prova allt. Har inte hittat någon begagnad Classic under hela vintern och det känns inte som det är läge att beställa hem en ny 30 000kr-sadel just nu. Har jag lite tur så kansek Teknan kan funka tills vi är igångigen. Den ska vara utformad med sittpunkten långt fram och passa hästar med lite svängd och kort rygg. Den ska vara som en Prestige att sitta i, så det kan väl vara värt att prova. Får lämna en recension imorgon.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar