Sidor

2010-05-04

Fan vad jag är korkad!

Det har tagit mig 40 år att komma underfund med det. 40 helt bortkastade år och om jag inte varit så jävla korkad så hade jag varit där jag är idag för 20 år sedan och hade kunnat tagit mig hur långt som helst, idag!?! Jag kan inte se några som helst begränsningar…

Detta förutsatt att:

- jag inte tagit hänsyn till andra
- jag insett mitt verkliga egenvärde – alltså en av de bästa individerna som finns och det jag gör kommer ingen annan i närheten av att vara lika bra
- jag aldrig lyssnat till andra utan alltid sett till att få min vilja igenom
- jag inte brytt mig om andras känslor utan kört över alla som stått i vägen
- jag inte fått dåligt samvete så fort jag fått för mig att jag sårat någon
- jag spelat dum och ovetande i situationer när jag borde förstått bättre
- jag inte velat vara tillags
- jag låtit andra gjort ”grovjobbet” och sedan seglat in och tagit äran för det
- jag aldrig någonsin bett om ursäkt för mig själv
- jag manipulerat folk att tro annat om mig än vad jag egentligen är

Det är den bittra 40-årskrisen som talat och jag kan inte låta bli att undra hur fan göra man?
… eller så är det PMS… och den brukar gå över:)

3 kommentarer:

  1. Vad har hänt? Detta var inte du som talade. Jag vill ha tillbaka den gamla Carina. Det blir nog bättre när du får ta en dusch!?! (I varmt vatten).
    Kram, Kryddan

    SvaraRadera
  2. Nu har jag duschat och borta är all bitterhet:) eller PMS, menar jag. Nja, lite finns kvar för seriöst så är de egenskaper jag listat ovan några av de värsta jag vet och tyvärr finns det människor som besitter dom - men det var mest skrivet för att driva med mig själv, kram

    SvaraRadera
  3. Det är otroligt jobbigt att göra så många saker på en gång som du och din man har gjort ett längre tag.
    Du får ta och partaja ner dig till apstadiet eller nåt. Det brukar hjälpa.
    Kram igen!
    Kryddan

    SvaraRadera