Sidor

2009-11-08

YES, jag lever...


... och hade jag soppatorsk tidigare så är jag full av adrenalin nu!

Jag överlevde min första övningskörning med Therese. Ha, ha så tokigt det kan bli. Känner mig inte riktigt mogen att åka bredvid, det är jatteläskigt att lämna över ratten till någon som man har till uppgift att vaka över. Det kändes till och med olagligt och jag satt och kom på mig själv med att spana efter polisen.

Det började med ungefär 728 motorstopp eftersom vi startade i en lätt upförsbacke mitt ute på skogen, i bäcksvarta mörkret, där det också kom en "galning" körande rakt mot oss, tvärnitade och stannade några meter nos mot nos med oss. Både jag och Therese började härja upp oss ( jag tänkte mördare/våldtäktsman och Therese tänkte 18-årig kille som kommer skvallra för hela Falun= pinsamt ) och Therese hade fullt sjå att koppla, bromsa, växla och ratta om vartannat utan att komma iväg, medans jag snabbt låste alla dörrar! Puhh, grabben satt kvar i sin bil och vi kunde till slut ta oss därifrån, halvt hysteriskt.

Det slutade desto bättre när nerverna på oss båda lagt sig och hon körde riktigt bra. Tränade några start i backe och till slut satt det. Detta ska bli roligt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar