Sidor

2009-11-30

GUARDIOLA på SICAB

Eftersom jag inte fick åka och se SICAB live så har jag roat mig, i alla fall, med att läsa resultatlistor och följt det via webben. Super att dom visar det på webben och är snabba med resultaten.

I år och som många år tidigare, så var det en klar överrepresentation av Guardiola-stammade hästar som placerade sig topp 15 och då särskilt i stoklasserna. Dom flesta med Centella V som morfar/farfar genom sin son Educado XI. I stoklass 5-6 år, var det inte mindre än 6 ston placerade av 15. En enorm bedrift och HROS Salvador Fantoni Guardiola kan vara stolt över den grund han varit med och skapat i den Spanska aveln.

Detta är jättekul eftersom Heleno är en ren Guardiola med Centella V som morfar och att jag har ett särskilt öga till denna blodslinje och själv har som mål att använda den i min egna framtida avel.

Här är några av stona som jag mer än gärna skulle ha i mitt stall och som jag är övertygad att Heleno inte skulle ha nåt emot att stifta bekantskap med:

Lirona RAM – Campeona
Kanske inte så rättvisande på fotot, men väldigt vacker på videon.










Lironsilla 5&6 års ston (2)











Lunera RAM – 5&6 årsston












Ninera RAM – 4 årssto (3)












Lobitha TH – 4 år (2)













Perica RAM – 2årssto Campeona Juven (1)










LaLaLa AM – 2 årssto, som måste ses på video. (9)












Aranesa III – 2 årssto (15)











Utreana HBM – 3 årssto (5)











Bästa uppfödare blev Rafael Ayala Muños som bedriver sin avel i grunden med Guardiola-stammade hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar