Sidor

2011-05-15

Campanilla XIX -min lilla juvel!

Måste få lite balans i bloggen och då passar en liten video på Campanilla jättebra. Snart står hon
här hemma och det känns helt overkligt - 20 år har jag väntat!! Snacka om att jag är tålmodig...  och när hon kommer hem så ska jag pussa på henne varje kväll innan jag lägger mig!


Den gångna veckan har varit en sån där som man inte riktigt vet om man kommer att överleva, men nu är det söndagkväll och jag lever i allra högsta grad. Det har varit jobb på jobbet, jobb här hemma, jobb med mitt eget och jobb med andra och på det en massa deadlines som avklarats med andan i halsen... puhh... så nu känns det som om jag kan slappna av och i lugn och ro "pyssla" med stallbygget. Hör och häpna, men jag tycker faktiskt att det är en sorts avkoppling att gå upp till stallbygget och bara va, slippa tänka för mycket och köra järnet fysiskt.



Ändå har vi fått en del uträttat och taket är äntligen färdigt, ända in i minsta detalj tom. Tror inte det blir nå mer tak nu på ett tag. Vi har gjort klart väggarna på kortsidorna, också, även dom i minsta detalj, tjohej, reglat upp och förstärkt där boxväggarna ska fästas in.... också har vi satt ut fönstren. Dock består dessa av sopsäckar än men det var ett bra sätt att se hur byggnaden kommer se ut innan vi monterar fönstren för då är det försent:) Nu är nästa projekt att regla upp och sätta in fönstren, isolera långsidorna och slå på innerpanelen sen ska boxarna in!
... just ja, glömde att all el ska dras och ventilation ska in...

4 kommentarer:

  1. Bara lite småpyssel kvar alltså...
    Så fin Campanilla är. Härlig gång!

    SvaraRadera
  2. Hon är jättefin, Carina! Jag hoppas att allt lugnar ner sig snart så att du får njuta av det ni har åstadkommit.

    SvaraRadera
  3. åhh vad duktiga ni har varit..
    tänk snart är drömmen vardag!
    jag ser fram emot bilder med hästhuvuden som sticker ut ur boxarna, gnäggandes godmorgon
    kram Annie

    SvaraRadera