Sidor

2011-01-29

Helg igen!

Nu rullar veckorna på lite för fort och vi är snart inne i februari. Jätteskönt, iofs, mem lite stressande också eftersom jag vill ha stallet inflyttningsklart till våren. Annars blir det svårt för mig att ta emot ston för betäckning och nu börjar stoägarna att höra av sig. Vi får bara hoppas att vädergudarna blir med oss nu så vi kan vara ute och jobba, för då ska det väl gå annars får jag lösa det ändå. Idag ser det ut att bli vackert väder och jag tror det bara är nån minusgrad så då är det bara att bege sig ut och snickra. Ganska kul är det och ibland undrar jag om jag inte skulle ha blivit snickare istället. Det som är kul är att se nåt växa fram som man själv skapat och själv bestämt hur det ska vara och se ut. Nu håller vi på att panelklä gavelspetsarna och det gör vi på backen för att sedan lyfta upp dom"klara". Då slipper vi stå på stegar 3-5 m upp i luften och när det är gjort så ska läkten på plats, tror det heter så, och sedan plåten. hade vi bara kommit dit så känns det som om det kommer löpa på ganska fort. Då ska det isoleras, sättas skivor på väggarna och in med ett innetak.... fönster ska också på plats men sen är det "bara" boxarna som ska in. Jaja, det blir nog nån rå....

Som sagt snart börjar avelssäsongen också och i år ska både Campanilla och Maggan betäckas. Botijo ska nog få "träna" på Maggan eftersom det blir första gången för honom. Maggan är en toppentjej som kommer göra det lätt för Botijo att förstå vad som ska göras. Det skulle också vara kul att se om den kombinationen kan ge lika fina avkommor som Maggan/Heleno fått. Campanilla kommer få hålla tillgodo med Heleno så jag nån gång får denna efterlängtade rena avkomma efter dom två. Grämer mig fortfarande att han gick bort våran lilla Diablo. Men det är väl bara att acceptera.

Nä, nu är det bara å gå ut och börja... Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Det låter som du har fullt upp. Ha en god helg!

    SvaraRadera
  2. Tack Ann-Britt, den börjar bra så vi fortsätter i den andan:)
    Ha det gott

    SvaraRadera