Sidor

2010-11-14

LUNCH!

Nu har vi tagit lunchrast mitt i syllspikningen. Syllen är den bräda som själva väggen ska stå på och detär lite pill att få till måtten. Det gäller att syllen håller exakt mått efter byggnaden, när vi ska sätta upp väggsektionerna. Det började bra med att en lecasten sprack i ena hörnet, jippie. Inte bara en liten flisa utan precis hela hörnet. Får placera Charlie i den boxen eftersom han är minst:) (våran lilla dartmoorponny) Men efter diverse svordomar så gick det bättre och nu när vi väl fått dit några plankor så löper det på bra. Efter "lunchrast" så ska vi göra klart resten.
I torsdags så kom också min boxinredning från Ydre-Grinden, som Ann-Britt på Gustavsborg PRE är återförsäljare för, så nu börjar det kännas verkligt. Det lilla jag kan se, där det ligger på pallarna, är att det verkar vara riktig gediget gjort och håller hög kvalitet. Så nu är allt hemma, byggnad och boxar, och det är bara att börja försöka pussla ihop det hela, hmm...

Vi har gjort klart hagarna också. Det blev lite panik förra helgen då dom varnade för polarkyla så vi fick snabbt iväg och köpa in stolp och slå ner dom till 3 stora fina hagar. Nu är det ju slut på "stolpsäsong" så det var inte mycket kvar av stolp hos olika leverantörer och det jag hittade var 250 cm stolpar och dom hanterar man inte bara hursomhelst:) men det funkade bra att trycka ner dom med traktorn, tur som var. Nu behöver jag inte oroa mig för att stängslena blir för låga när snön kommer och inte behöver jag oroa mig för att nån hoppar över eller för den delen, någon hoppar in - tänker på äglarna som stryker omkring här.

Hästarna mår bra men nu längtar dom hem!
... och katten är kastrerad..

3 kommentarer:

  1. Dte ska bli spännande att följa boxbyggandet framför allt. Du dokumenterar väl?
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack AnnBritt, visst ska det dokumenteras,är lite dålig bara att uppdatera:)

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga ni är :-) Haha, hade väl varit roligt med en älg i hagen på morgonen hihi
    Camilla

    SvaraRadera