Sidor

2010-11-21

2 år!

Det tog oss två år att komma hit. Det känns lite overkligt på nått sätt för det har aldrig kännts som det var menat att jag skulle kunna få ett alldelens eget stall. Iofs så är det inget stall än heller så man kanske inte ska ropa hej...  men i lördags så började vi iallafall resa väggarna och bara vi fick dit dom första sektionerna så gick det av bara farten. Vi hann hela långsidan och en liten bit in på kortsidan sen blev det mörkt. Robban har hyrt in en spikpistol och då går det väldigt geschwingt. Allt är ju också färdigkapat så ingen sågning behövs, det enda kluriga är att väggarna är 3 m höga så det är lite svårt att komma åt längst upp. Vi löste det bra genom att "leja" in Roine som 1:e spikpistolsskytt - smart drag av oss då han är klart längre än både Robban och mig. Min kära syster var också inlejd samt mor som stod vid spisen och Marie kom med nybakat till fikat.


Idag fortsatte vi runt hörnet och ner på andra långsidan och när vi kom fram till där porten ska vara så blev det lite problem men med en del svordomar som hör till, så löste vi det till sist. Om det var den rätta lösningen återstår att se. Efter det så la kompressorn av och då var det bara att packa ihop för idag! 

Här är bildbevis för att jag också är med på bygget (iofs med en kaffe i handen, hmm) annars kan ju nån tro att jag bara springer runt med kameran:)


3 kommentarer:

  1. Ni kämpar på bra :-) Glöm inte att köpa julklappar mitt i allt stallbyggande bara, fniss fniss! Cammo

    SvaraRadera
  2. Det bli så himla bra. Mycket bra jobbat. Syss

    SvaraRadera
  3. Nån ska ju fotografera. Det är minsann ett viktigt arbete det också. Tänk om 10 år när ni tittar på bilderna och minns allt slit och släp.

    SvaraRadera