Sidor

2010-08-21

Första spadtaget!

Kan inte tro det är sant, men nu är vi igång med stallet. I morse började vår kära granne att gräva för grunden åt oss. Vi har varit lite oroliga för att det inte skulle gå så bra då det har varit så sankt, precis där vi vill ha stallet, men efter att han hade grävt av svålen så visade det sig att det finns ett par källor som kommer upp men annars var det torrt och fint, puhhh.... Iofs så går det väl att bygga vad som helst, var som helst - om man guldbyxor eller snyter pengar ur näsan, och det har inte vi, så detta innebär att vi kan dränera bort källorna och gjuta ovanpå utan några merkostnader. Stallet, eller byggnaden, har vi beställt och det levereras i slutet av oktober och nu är det boxinredning som ska beställas. Har fått in en offert som verkar lovande. Det kommer bli så fint och PRAKTISKT, vilket vårt nuvarande stall inte är.
Det här är en 20-årig dröm för mig som går i uppfyllelse och det betyder att jag kan satsa betydligt mer på min verksamhet än jag kunnat hittills. Det betyder också mer "kvalitetstid" med mina hästar. Tänk bara under fölvakandet, att slippa kliva upp var och varannan timme,mitt i natten, för att åka iväg och kolla fölningsstatus för att varje gång ändå missa det hela, bortsett då från Campanillas dödfödda då jag hade lyckats få ihop tekniken och kunde använda webbkamera, en jäkla tur. Åhh... jag är så jäkla rastlös och pirrig nu så jag vet inte hur jag ska kunna vänta tills allt är färdigt.  

Robban och grannen planerar!

All sköns bråte som ska bort och ändå har vi kört flera lass till tippen...

.... mera bråte...
... och här börjar det ta form...

3 kommentarer:

  1. Visst är det tur att man inte vet vad man ger sig in i förrän man är där? För då vete sjutton om man skulle påbörja något bygge eller renovering.

    SvaraRadera
  2. Lycka till med bygget, hoppas ni inte stöter på några problem.Annelie

    SvaraRadera
  3. AB - ja, ibland undrar man vad man håller på med:)

    Annelie - tack för dina lyckönskningar för dom kan behövas nu så vi kommer iland med detta:)

    SvaraRadera