Sidor

2010-10-10

Träningsvärk & Träingsvärk!!

Uj, vad vi ligger och kvider på soffan nu. Det värker precis överallt. Ibland är det bra att man inte vet vad man ger sig in på, för då skulle det inte bli nåt. Nu har vi slitit i 1 månad, kvällstid och helger, med markarbete och för att få klar grunden. Det är enormt slitig och tungt och jag bara längtar tills vi får ta på snickarbälte för det känns som finjobb just nu. Men nu har vi 2/3 kvar att isolera och lägga matta, sen kan betongbilarna komma, förhoppningsvis om en och en halv vecka. Det vore bra om det höll för v 43 kommer stallet och då är det bra om vi kan resa det så fort som möjligt. Nu måste också vädrets makter vara med oss så vi inte får en massa snö i slutet av oktober för då blir det lite väl jobbigt.  Det är ju inte bara grunden och stallet som ska till utan med det så följer en massa annat arbete också, det har grävts in el, vatten och avlopp, stallbacken har grävts och planerats och diken ska dikas... vi har snart grävt och flyttat om allt här på gården och idag lyckades vi också skada inkommande elkabeln så en fas rök... men men lite får man väl räkna med! Dessutom har jag fått muskler upptäckte jag när jag skulle gå och lägga mig, häromkvällen, haha, vilka underarmar och vader, fick knappt ihop vinterstövlarna när jag tog fram dom. Här behövs inga Friskis & Svettis eller Nautilis-klippkort:)

Här kan ni följa utveckligen:















4 kommentarer:

  1. Tjusigt. Då åker gäddhänget alltså? Om du nu hade något förstås...

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att få se, vad ni har legat i..
    lovar dansa en väder dans:-)
    så kul att få kika in sedan o se allt klart
    håller tummarna
    kram Annie

    SvaraRadera
  3. AB, om det vore så väl men jag får bara muskler på underarmarna??? så det blir ju snyggt med gäddhäng och Karlalfredunderarmar...haha

    Tack Annie, jag tror redan att det hjälper, solen är på väg upp här:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Långärmat, långärmat ett bra tips!!

    SvaraRadera