Sidor

2010-03-26

Vapensköld!

Denna vackra springare får bli vår vapensköld. Han har bringat oss tur och jag tror att han har vakat över oss från väggen i vårt sovrum.

Då torpet kom ut till försälning och innan vi hade köpt det så hade dom en stor gårdsauktion och det var en jäkla tur det för i försäljningspm-et så var det inskrivet att torpet skulle säljas med inventarier och allt. Hade inte auktionen varit så hade vi nog hållit på än med att bara tömma alla uthus på allt man kan tänka sig från fina gamla möbler till skräp i forma av smörbytor och mölkkartonger. Tror aldrig att dom kört en soppåse därifrån, åtminstone inte på de senaste 50 åren.

Vi var naturligtvis där på auktionen och jag fick ögonen på denna tavla inne i lillstugan. Bestämde mig för att jag skulle ha den och det skulle få kosta vad det kosta ville. Tänkte också att om jag får denna då är det också meningen att vi ska ha vinnande bud på hela torpet. Jag fick tavlan och jag tror inte det var nån mer som var med och bjöd utan jag fick den nog för en 50-lapp.

Nu har han gjort sitt jobb och imorgon är hög tid att köra tillbaka den ädla springaren till sin rätta plats för då går flyttlasset.

4 kommentarer:

  1. Åh så roligt! äntligen dags, jag har följt hela äventyret o gläds med dej. jag är en riktig dalarna fanatiker, innan jag hamnade i rullstol firade vi alltid jul i rättvik, en liten ort som jag älskar, har alltid drömt om att få bo i dalarna på en liten hästgård ( jag har drivit en stor hästgård o det längtar jag inte till igen) men en liten en med en ombonad lantlig liten stuga...
    Jag hoppas du nu ska få lite mer tid för både dej själv och hästarna..

    bästa välgångs önskningar kram Annie

    SvaraRadera
  2. Hej Annie och tack. Det är en dröm, för mig, som tar sin böran - få se hur länge den håller i sig, bara:) Nu har vi slitit hela dagen med kartonger och möbler men sover kvar några nätter till i vårt gamla hus. Vi vill bara bli klar med denna flytt och kunna koncentrera oss på torpet nu. Känns som vi tragglat i flera år med detta.
    Visst är Dalarna verkligen en pärla med många vackra platser och många traditioner. Kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Grattis! Äntligen dags! Tavlan kommer att bli er lyckoamulett, den är jättefin.
    Kommer så väl ihåg dagen när vi flyttade in på vår gård, då hade vi väntat i elva månader. Det var en efterlängtad dag.
    Lycka till med allt!
    Kram, Kryddan

    SvaraRadera
  4. Tack Kryddan, ni är för goa både du och Annie. Vi behöver alla lyckönskningar vi kan få. Imorgon ska jag försöka få lite ork att uppdatera bloggen med en flytt och lägesrapport:)
    Puss på er

    SvaraRadera