Sidor

2011-08-05

Bråda tider!

Nu är det bestämt att hästarna kommer hem på tisdag, så nu är det bråda tider att spåna boxar, göra klart hagar och städa av stallet från div verktyg och bråte. Det underlättar att vi satt all stolp redan i höstas så det är bara knorrar och tråd som ska upp. Vi hade lite flyt också med spån då en granne håller på att sågar förfullt och ville bli av med en herrans massa spån så den kom väldigt lägligt för det går åt en hel del spån när alla boxar ska spånas upp.

Det känns enorm spännande men samtidigt nervöst. Känns som när man tagit examen eller körtkort och ska ge sig ut själv för första gången, märklig. Jag har slitit med dessa hästar sen jag var 16 år, varje dag, utan en paus och aldrig haft dom inhyrda med nån form av hel eller halvpension utan skött dom själv och i kollektiv. Bara det att slippa åka fram och tillbaka, fram och tillbaka fler gånger om dagen ska bli helt underbart. Nu kan jag använda den tiden till annat istället. För att inte tala om alla vaknätter inför fölning när man fått ge sig iväg i bilen var o varannan timme... men nu är det slut med det. Nog har man kämpat allt med dessa hästar och nu känns det som jag kanske äntligen får lön för mödan...

4 kommentarer:

  1. Härligt och dig väl unt!
    Vilken lyckträff med spånet med tanke på behövd mängd kontra dagens spånpriser.... Hö är billigt jämförelsevis :-)
    Trevlig helg i väntans tider!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men GUD va kul. Önskar dig all lycka i framtiden, har ju varit bortskämd och haft mina hästar hemma alltid. Börjar min sem på måndag så vi kommer och våldgästar vad det lider. KRAM

    SvaraRadera
  3. hurrrrrrraaaa... åh vad roligt, lova att du fottar dem med huvudena ut i DITT stall. det ser jag fram emot att få glädjas åt!
    tänk allt slit o jobb kommer kännas så värt det på onsdag morgon
    stor grattis kram Annie

    SvaraRadera
  4. Kram på er!

    Annelie, det är bara att komma förbi så bjuder jag på kaffe:)

    SvaraRadera