Sidor

2011-04-02

Avelsvärdering



Igår var vi anmälda till att avelsvärdera Botijo men jag beslutade i sista sekund att han får vänta till nästa år. Vi har inte haft någon möjlighet att lastträna och åka innan pga hus och stallbygge och jag kände att det inte var värt att riskera en olycka. Vi kom iallafall så långt att han gick på släpet och vi stängde om honom och då kröp han ihop och blev lika stor som en shetlandsponny så, nä, då fick det vara. Tordades inte chansa på att han skulle hålla sig på rätt sida om bommen i 45 mil. Vi lastade ur igen och var nöjda med att han var så duktig. Nu spelar det inte så stor roll utan vi tar det nästa år istället. 






5 kommentarer:

  1. Han lär ju bli godkänd! Det var väl klokt att inte chansa. Bättre att ha en hel och frisk häst o-avelsvärderad än riskera en olycka.

    SvaraRadera
  2. Det var nog klokt, men jag är ledsen att jag inte fick se honom. Det får bli en annan gång.

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen en stilig kille! Klokt att inte stressa, 45 mil låter långt som första tur. Jättefina bilder - ser fram emot fler.

    SvaraRadera
  4. Håller med de andra såklart. Du vet ju ändå att han kommer att gå igenom. Kram! Kryddan

    SvaraRadera
  5. Tack hörrni, ångrade mig nästan lite idag men känner ändå att jag gjorde rätt. Det är ingen ju panik och jag skulle inte ha förlåtit mig själv om jag skrämt ihjäl honom:)han va duktig ändå, kram

    SvaraRadera