Sidor

2010-09-23

Fas 1 - Snart slut!

Nu är markarbetet färdigt så när som på vatten som ska grävas in och det är planerat till lördag. Hurra, vi överlevde fas 1!

Det tog lite mer tid än vi trodde från början och inser nu att det inte är nån liten platta vi ska göra, hmmm. Bara att få undan alla massor som blir efter all grävning har krävt en hel del arbete. Så nu tror jag snart att hela går´n är uppgrävd:) Men det är ett väldigt kul arbete och jag börjar fundera på att byta och göra en karriär inom mark och bygg-sektorn istället. Jag skulle kunna bygga stall hela dagarna, känns det som.

Nu har vi beställt leca-balk för att göra grunden och det levereras nästa vecka så i helgen lägger vi ut plattor där balken ska ligga. Ska bli spännande och se om vi kan få till en rektangulär byggnad så delar av väggen inte behöver hänga utanför:) Byggnaden kommer ju i slutet av oktober så det känns som vi ligger ganska bra till tidsmässigt. Boxarna är nu också beställda och det har Ann-Britt på Gustavsborg PRE hjälp oss med. Dom är återförsäljare åt Ydre-grinden och är det nåt jag ser fram emot så är det när dessa levereras. Får JAG som JAG vill så är hästarna i hamn och det blir invigning till lucia:)

Här är några foton tagna med mobil:





4 kommentarer:

  1. Nu börjar det verkligen ta form och det ser stort ut. Vilket "hästjobb" ni gjort.
    Jag ser fram emot fina foton sedan med Ydre-boxar.
    Synd att vi har så långt till er annars kunde det varit kul att vara med på invigningsfest!!

    SvaraRadera
  2. Ja - det är ett riktigt "hästjobb":) Nu knackar vi trädgårdsplattor som balkarna ska ligga på och det är inte att leka med, millimeterprecision - ett ord jag inte är rikigt bekväm med:)

    Det hade varit trevligt om ni kom, ni hade varit varmt välkomna. Ni ska få se foton när boxarna är på plats och, förhoppningsvis, fyllda.

    SvaraRadera
  3. Lycka till med millimeterprecisionen, usch vilket ord, bokstavligt talat...

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli så bra, skönt för er att få hem hästarna :-) Camilla

    SvaraRadera