Sidor

2010-06-18

Botijo...



Igår putsade jag upp Botijo för en fotosession och tji fick jag. Några foton blev det men mitt i hela händelsen fick jag se att min hund var borta! Inte första gången, men denna gång med kopplet hängande och de är ju inte så kul. Vi fick avbryta fotosessionen och istället ut och leta. Vart börjar man leta efter en Borzoi på vift med försprång - sökradien blir ganska många kilometer. Efter en timme hittade vi honom bunden i en granngård, väl behållen och mycket nöjd. Han hade spatserat på stora vägen och en snäll man hade förbarmat sig över honom - det finns verkligen goa människor.

... och här är Botijo som äntligen börjar växa ut till en häst!




7 kommentarer:

  1. Hej Carina! Vad fin han är! Är han tre eller fyra år nu? Skall bli roligt att få se ridbilder på honom så småningom.
    Tur att ni hittade hunden oskadd. Vår lilla rymmer hela tiden, hon klättrar över vårt staket, och vi blir alltid oroliga för att det skall hända henne något, så jag vet hur det är.
    Kram, Kryddan

    SvaraRadera
  2. Tack Kryddan! Han är 3 i år och ska börjas med nu under sommaren/hösten och det ska bli jättespännande att få rida honom. Tänk vad fort det går från föl till häst. Den här har jag ju inte riktig knutit till mig tidigare eftersom han hela tiden har tänkt att säljas, men nu har han liksom nästlat sig in i hjärtat iallafall:) kram

    SvaraRadera
  3. De har en förmåga att nästla sig in, de rackarna. Fin är han i vilket fall.

    SvaraRadera
  4. Hej A-B och tack. Det är ju så att dom har en förmåga att nästla sig in och det ingår ju inte riktigt i "affärsplanen" direkt, att spara alla avkommor:) Det kanske går bättre när man fått några fler avkomor än jag har och om man följer eran policy, att sälja rätt häst till rätt ägare, så blir det nog bra ändå i slutändan. Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Det gäller att ha ett visst antal boxar och inte kunna bygga ut mer, för då måste man hålla "fingrarna i styr" ch försöka hitta köpare.

    SvaraRadera
  6. Hej Carina!
    Hur går det för er i sommarvärmen?
    Kram, Kryddis

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Nu har jag gått in på din blogg varje dag i evigheter men du verkar ha drabbats av utmattning eller om det är skrivkramp? Hur går det för er?
    Kram, Kryddan

    SvaraRadera